woensdag 16 juli 2014

dag 18 (15 juli)

We slapen nog lekker wat uit want vandaag vliegen we terug en op de vlucht zullen we toch niet echt veel of knap slapen. Na het ontbijt gaan de kinderen nog wat zwemmen en beginnen wij met het inpakken van de koffers.  De kinderen vinden altijd 1 ding super leuk aan deze dag. Alles moet op dus chips en ijs a volonté! Moet dat echt allemaal mee? Blij dat we met maar 3 koffers/tassen heen zijn gekomen en met 4 naar huis kunnen gaan. Qua kilo’s is het niet echt een probleem maar qua volume wel. Gelukkig kunnen we de kussens al in een vacuümzak doen want dat scheelt heel wat plek. Gelukkig krijgen we alles redelijk goed ingepakt en houden we zelfs nog een beetje ruimte over.

We mogen van de eigenaren van de villa tot 5 uur in de villa blijven (waarvoor hartelijk dank)dus we hebben alle tijd vandaag. Tegen half 1 is het echt tijd voor de kinderen om uit het zwembad te komen want anders krijgen we de badkleding niet meer droog voor vertrek. We eten nog even een boterham en ook het laatste beleg moet er nu aan geloven. Na het eten rijden we nog even naar de Publix voor nog enkele etenswaren die we nog mee naar huis willen nemen. Dat past nog maar net in de koffers erbij! Thuis gekomen kijken we nog wat TV en eten we verder van de chips. Karine pakt de laatste zaken in terwijl ik nog even bij de plaatselijk bibliotheek, net als de vorige keer, nog even onze boarding kaarten ga afdrukken (voor $ 0,80 ook weer geregeld). Iets na 4 uur besluiten we langzaam door te gaan want het is nu even droog. Sinds een uur of 2 vallen er namelijk geregeld buien. We doen de garagepoort open en rijden de auto achterwaarts binnen zodat we zeker droog kunnen inladen. Gelukkig heeft de auto een grote kofferbak want anders kregen we alles niet mee. We kijken nog even 1x alles na en vertrekken dan uit de villa. Het is er ons weer zeer goed bevallen!

We stoppen onderweg nog even bij de Wawa om te tanken zodat we zo min mogelijk zullen moeten betalen bij Alamo voor de tankbeurt (scheelt zo wat 2 dollar de gallon met de normale prijs). Ik tank de auto volledig vol en rijden dan richting de I4. Het is druk onderweg en ook op de I4 verliezen we veel tijd. Het is duidelijk spitsuur. Iets later dan voorzien komen we aan op de luchthaven.  We leveren de auto in en hoeven niks bij te betalen (tank zit blijkbaar nog vol genoeg voor ze). Gepakt en gezakt lopen we richting de balie van Aer Lingus, die we niet meteen kunnen vinden. Anders dan de vorige keer moeten we nu gewoon mee aanschuiven in de rij in plaats dat we de koffers via een verkorte rij kunnen afgeven. Daar gaat ons plan om nog iets te eten op de luchthaven. We schuiven  aan en blijkbaar zijn er nogal wat probleemgevallen want het gaat bij momenten voor geen meter vooruit. Na een half uur aanschuiven zijn we eindelijk aan de beurt en krijgen we nieuwe boarding passen. Had ze dus beter niet geprint, ach ja. We geven de koffers af en lopen richting de security. We hoeven dit keer niet door de bodyscan heen en behalve de computer moeten hier ook de tablets niet apart gescand te worden. De security gaat sneller dan verwacht en we houden dus nog een beetje tijd over voor een snelle snack. Karine en ik nemen allebei een broodje met mozzarella en de kinderen ieders een croissant en een halve brownie. We lopen verder richting de gate en nemen nog even plaats op een van de stoelen. De vlucht heeft wat vertraging en uiteindelijk kunnen we pas instappen op het oorspronkelijke vertrekuur. Met een half uur vertraging vertrekken we dan eindelijk richting onze eerste bestemming; Dublin. We vliegen dit keer niet over de oceaan maar vliegen de oorspronkelijk route terug. We moeten een aardig stuk over het binnenland van Amerika vliegen vanwege stormen voor de Amerikaanse oostkust. Zelfs nu hebben we nog last van onweersbuien en regelmatig wordt het vliegtuig goed door elkaar geschud. Laura krijgt het een beetje benauwd van dat gebliksem en geschud en voelt zich een beetje misselijk worden. Gelukkig kan ze alles binnenhouden en gelukkig wordt het geschud ook een stuk minder. We kijken op de vlucht nog wat films en proberen wat te slapen (wat de kinderen redelijk lukt maar ons minder).

1. Jammer jullie reis zit er weer op.
    Maar wat hebben jullie weer een super vacantie gehad.
    Heel leuk ook voor ons om het blog steeds te lezen..
    Wie weet volgend jaar weer!!!!!!!